sunnuntai 22. helmikuuta 2015

Sarajevo open 2015 last day

Tänä aamuna heräsimme ja asetimme tavoitteeksi päästä sujuvasti kotiin matkalaukkujen kanssa. Mutta taisimme asettaa tavoitteet hieman liian korkealle. Aamupalan jälkeen menimme hotellin aulaan odottelemaan kyytiä lentokentälle. Kyyti tuli, mutta parikymmentä minuuttia sovitun ajan jälkeen. Ensimmäinen lento oli Sarajevosta Müncheniin. Alun hämmingin jälkeen kone nousi ilmaan ja ilmakuopilta EI vältytty!! Kokeneina matkustajina emme olleet vastaavaa tärinää tunteneet. Kone tärisi koko matkan Müncheniin asti. Münchenissä meitä odotti pitkä odotusaika ennen jatkolentoa Frankfurttiin. Frankfurtin kone oli myöhässä ja pelkäsimme jo myöhästyvämme viimeiseltä lennoltamme  Frankfurtista Helsinkiin. Boarding alkoi ja meidän lippumme eivät olleet tähän koneeseen. Koneemme oli lähtenyt tuntia aikasemmin. Tämän kuultuamme saimme  hirveän shokki-kohtauksen, mutta ihana lentokentän työntekijä siirsi meidät lähtevälle lennolle ilmaiseksi! Tämän jälkeen koko matkan koneeseen itkimme onnesta ja järkytyksestä. Taidamme olla hieman väsyneitä. Kone lensi sutjakkaasti Frankfurttiin ja kerkesimme lennolle Suomeen. Tähän ei kumminkaan loppunut kommelluksemme vaan Helsingin lennolla paikoillemme oli bookattu myös toiset matkustajat. Nyt istumme koneessa ja jännitämme milloin matkalaukkumme saapuvat Suomeen.
Yhteenvetona matkamme oli erittäin mieleenpainuva. Toisessa hetkessä itkimme ja toisessa nauroimme. Matka oli erittäin opettavainen ja sai arvostamaan Suomea entistä enemmän. Jos nyt kysyttäisiin meiltä tekisimmekö saman matkan uudestaan vastaus olisi EHDOTTOMASTI! :) Muistoja kertyi ja kokemus oli kaikin puolin hyvä!!!
Team TimiKris kiittää ja kuittaa!

Sarajevo open day 3

Keskusta oli ahdas ja sokkeloinen, mutta ihan kaunis. Keskustasta näkymät vuorille olivat upeat. Kävimme keskustassa syömässä, kiertelimme ja otimme kuvia. Sitten palailimme hotellille ja Timila valmistautui kilpailuun. Vapaaohjelmakilpailussa Timila nappasi pronssia pistein 115. Hotellille palasimme syömään, jonka jälkeen menimme kauppakeskukseen kaupoille ja mitalijätskeille. Sarajevo open 2015 on nyt kisattu!

lauantai 21. helmikuuta 2015

Sarajevo open day 2 & day 3

Eilen illalla Timila lähti kisaan iloisin mielin. Timila aloitti lyhytohjelmansa upealla kolmoistulppi-kaksoistulppi yhdistelmällä. Timila keräsi pisteitä 42 pistettä ja on kilpailussa kolmantena. Timilan kisan jälkeen oli Kristan kisaharkka. Timilan kisaharkka venyi pitkälle iltaan ja pääsimme huoneelle vasta yhdentoista jälkeen. Tämä aamu lähti käyntiin Kristan vapaaohjelmakisalla. Ryhmässä oli vain kuusi luistelijaa, mutta teknisten ongelmien takia ryhmän läpi luistelu kesti yli tunnin. Krista puristi hyvän vapaaohjelman vaikka jäisessä hallissa odottelu vei voimia. Kristan yhteispisteet olivat 95 pistettä ja voitti oman sarjansa! Nyt lähdemme tsekkaamaan keskustan.

perjantai 20. helmikuuta 2015

Sarajevo day 2

Päivä 2 lähti käyntiin herätyksellä kello 6.00. Timilan kisaharkka alkoi 8.00 ja Kristan kisa alkoi 9.50. Osallistujamäärä oli molempien sarjoissa vähäinen. Junnujen lopullinen kisaajamäärä oli vain 6 samoin kuin sennuissa. Timilan kisaharkka meni kivasti, mutta luistelijoita oli jäällä vain kolme. Krista luisteli ihan hyvän ohjelman ja johtaa kisaa pistein 35.93. Juuri Kristan luisteltua Timila sai jo kisaan henkisesti valmistautuneena huonoja uutisia. Timilan kisaa siirrettiin yli kahdeksalla tunnilla. Tämän takia palasimme hotellille, jossa hetken levättyämme lähdimme kävelylle nauttimaan ihanasta aurinkoisesta säästä ja ottamaan kuvia. Sitten lähdimmekin jo keskustaan päin syömään ja vähän kauppoja kiertelemään. Nyt hotellilla Timpe valmistautuu toista kertaa tänään kisaan.
Team TimiKris kuittaa.
Talojen ulkoasuista näkee vieläkin sodan jäljet

torstai 19. helmikuuta 2015

Sarajevo open day 1

Reissumme alkoi aikaisella herätyksellä klo 3.45. Mankka kaartoi pihaan kello 4.15, jonka jälkeen lähdimme lentokentälle. Ensimmäisen lennon päämääränä oli München. Lento meni kivasti! Münchenin kentällä odottelimme toista lentoomme 3,5 tuntia. Sitten lensimme pienemmällä koneella kauniissa ilmassa päämääräämme Sarajevoon. Sarajevossa on kaunis ja lämpöinen ilma noin +9. Lentokentällä meitä odotti vastassa kisajärjestäjien kuljetus kisahotelille. Hotelliin majoittautumisen jälkeen kävimme tsekkaamassa jäähallin. Ja nyt valmistaudumme arvontaan.